۱۳۸۶ بهمن ۱۲, جمعه

شبکه اینترنت در خاورمیانه و هند مختل شد

خدمات اینترنتی در بخش عمده ای از منطقه خاورمیانه و هند مختل شده است. این اختلال در اثر آسیب به دو کابل مخابراتی بوده که از بستر دریای مدیترانه عبور می کند.

در حالی که علت اصلی آسیب به کابل ها روشن نیست، روز چهارشنبه (30 ژانویه)، کارشناسان مسئولان امور مخابرات در این منطقه اعلام کردند که هفتاد درصد از شبکه اینترنتی مصر و حدود شصت درصد از ارتباطات اینترنتی هند با مشکل روبرو شده است.

آنها همچنین گفتند که تعمیر کابل ها حدود یک هفته طول خواهد کشید.

گفته می شود که پهنای باند اینترنتی هند به نصف تقلیل یافته و کارشناسان معتقدند که تاثیر اختلالی که در این مناطق رخ داده احتمالا گریبانگیر سایر نقاط جهان نیز خواهد شد. چون بسیاری از شرکت های خارجی فعالیت کاری خود را، مانند پاسخگویی به تماس های تلفنی مشتریان، به هند منتقل کرده اند.

مقامات بریتیش ایر ویز، شرکت هواپیمایی بریتانیا، به بی بی سی گفتند که مختل شدن ارتباط اینترنتی در هند، رسیدگی به امور مشتریان این شرکت را با مشکل روبرو کرده است.

اغلب مراکز پاسخگویی تلفنی به مشتریان در هند متمرکز شده است و تخمین زده می شود که ارزش آن به 24 میلیارد دلار می رسد.

مسئولان در مصر از کاربران خصوصی اینترنت خواسته اند تا رفع این اختلالات از دانلود فیلم و آهنگ اجتناب کنند. آنها تاکید دارند که ارتباطات کاری مقدم بر استفاده های تفریحی از اینترنت است.

شماری از کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز با اختلالات اینترنتی مواجه شده اند.

بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس ارتباطات اینترنتی در ایران ،امارات متحده عربی، کویت و عربستان سعودی مختل شده است.

در دوبی نیز دست کم دو سرویس اینترنتی (آی اس پی) با مشکل مواجه شده است.

بنا به گزارش ها، در حال حاضر کارشناسان مخابرات در تلاشند راه های ارتباطی دیگر مانند ماهواره را جایگزین ارتباطات اینترنتی کنند.