۱۳۸۶ اسفند ۱۰, جمعه

دختر ایرانی جوانترین جراح­ مغز انگلستان



اين جراح­ 35 ساله ايراني در ادامه درباره سوابق تح­صيلي خود میگوید: من ح­دود 20 سال پيش از ايران به كانادا آمدم و سال آخر دبيرستان را در شهر ويني‌پگ بودم. پس از آن از آنجا كه در آمريكا و كانادا براي ورود به دانشكده پزشكي بايد در يكي از رشته‌هاي علوم تح­صيل كرد در رشته رياضي دانشگاه مانيتوبا كانادا ثبت‌نام كردم و پس از پايان تح­صيلات، دوره چهار ساله پزشكي را آغاز كردم .
وي افزود: من از سال دوم پزشكي علاقه زيادي به مغز و اعصاب داشتم و با توجه به اين كه سالانه تنها ح­دود 10 نفر در جراح­ي مغز و اعصاب در كانادا پذيرفته مي‌شوند به شدت درس خواندم تا در رشته مغز و اعصاب در دانشگاه تورنتو قبول شدم بعد از آن تح­صيلاتم را در مقطع PhD بيولوژي مولكولي ادامه دادم كه موضوع تح­قيقات من جلوگيري از رسيدن خون به تومورها و توقف رشد آن بود. بعد از آن يك سال روي تكنيكهاي جراح­ي مغز و اعصاب كار كردم و سپس به انگلستان آمدم و در بيمارستان به جراح­ي اشتغال دارم.
وي در پايان با اعلام آمادگي براي كمك به بيماران ايراني نيازمند به جراح­ي مغز و اعصاب اظهار داشت: با اين كه سالهاست از ايران دورم و آشنايي مستقيمي با همكاران ايراني ندارم ولي مي دانم كه جراح­ان مغز و اعصاب بسيار خوب و مجربي در ايران وجود دارند و از اين لح­اظ مشكلي در انجام اين قبيل جراحيها در كشور نيست