۱۳۸۷ فروردین ۲۷, سه‌شنبه

تسهيلات مخابرات به مشتركين خوش‌حساب

تهران - خبرگزاری اقتصادی ایران
اكونيوز: مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: پس از خصوصی‌سازی شرکت مخابرات، تسهیلاتی برای مشترکان خوش حساب تلفن همراه این شرکت ایجاد می‌شود.
به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، "صابر فیضی" با بیان این که تشخیص مشترکان خوش‌حساب از بدحساب برای این شرکت امکانپذیر است، اظهار داشت: تا هنگامی که شرکت مخابرات به صورت دولتی به فعالیت خود ادامه دهد ایجاد تسهیلات برای مشترکان خوش حساب امکانپذیر نیست.
وی ادامه داد: مشترکان خوش حساب به افرادی اطلاق می‌شود که در چندین دوره متناوب پیش از زمان مقرر صورت حساب خود را پرداخت کرده و به دولت بدهکار نباشند. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در خصوص مشتریان طلایی گفت: این عنوان نیز به آن دسته از مشترکانی اطلاق می‌شود که میزان مکالمه آنها از طریق تلفن همراه بسیار بالا باشد که برای آنها نیز تسهیلاتی ایجاد می‌شود.
این مقام مسئول یادآور شد: اصلاحاتی نظیر مشتریان طلایی، مشترکان خوش حساب و غیره پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات معنی‌دار خواهد بود و بیشتر اپراتورهای تلفن همراه به منظور در اختیار گرفتن بازار تلفن همراه تسهیلاتی را برای مشترکان خود ایجاد می‌کنند.
فیضی تسهیلاتی در شکل پرداخت، زمان دریافت صورتحساب، نحوه محاسبه مکالمه و سایر موارد این چنینی را از جمله امکاناتی دانست که شرکت مخابرات پس از خصوصی‌سازی برای مشترکان خوش‌حساب در نظر می‌گیرند. در زمان حاضر گفته می‌شود میزان لاوصولی‌های شرکت مخابرات از محل بدهی مشترکان تلفن همراه بالغ بر صد میلیار ریال بوده که به اعتقاد برخی کارشناسان حجم عظیمی از آن مربوط به بدهی سازمان‌های دولتی به مخابرات است.