۱۳۸۶ دی ۳, دوشنبه

مرگ یازده نفر در اثر برف و بوران در آمریک

برف و بوران شدید در ایالات متحده مرگ دست کم یازده نفر را به همراه داشته و برق ده ها هزار خانوار در مناطق میانه غربی این کشور قطع شده است.

تلفات گزارش شده مربوط به حوادث جاده ای ناشی از بدی شرایط آب و هوایی در ایالت های مینسوتا، وایومینگ، تگزاس و کانزاس است.

در تصادف تگزاس، یک نفر جان خود را در اثر برخورد پنجاه خودرو در یک بزرگراه از دست داد. شانزده نفر هم در این حادثه مجروح شدند که حال دو نفر وخیم اعلام شده است.

مسوولان محلی، کاهش دید به خاطر بدی آبی و هوا را علت این حادثه عنوان کرده اند.

با حرکت جبهه هوای سرد به سمت شمال آمریکا، پیشبینی می شود برف و بوران در روز یکشنبه هم در ایالت های میشیگان، ویسکانسین، ایندیانا و مینسوتا ادامه داشته باشد.

در این حال به گزارش اداره هواشناسی آمریکا، تا به حال در ایالت ویسکانسین سی سانتیمتر برف باریده و بارش همین میزان برف هم برای مناطق شمال شرقی مینسوتا پیشبینی شده است.

در این حال در ایالت های هم مرز با کانادا در شمال شرق آمریکا هم بارندگی شدید گزارش شده و همزمان ترافیک جاده ای سنگین در ایالت های مرکزی آمریکا، تردد بین شهری را در آستانه تعطیلات عید میلاد مسیح و سال نو مختل کرده است.

در این حال، باد شدید با سرعت هشتاد کیلومتر در ساعت در ایالت میشیگان به مشکلات ناشی از بدی شرایط آب و هوایی در این ایالت افزوده است.

چریان برق یازده هزار خانه در ایالت ویسکانسین به خاطر شرایط جوی قطع شده و 114 هزار تن از ساکنان ایالت های میشیگان و ایلیونوی هم دچار همین مشکل هستند. 58 هزار تن از این افراد از ساکنان شهر شیکاگو هستند.