۱۳۸۶ دی ۳, دوشنبه

راه اندازی کانال ملکه الیزابت در سایت یوتیوب

الیزابت دوم ملکه بریتانیا، کانال شخصی خود را در سایت ویدئویی یوتیوب راه اندازی کرد.

کانال دربار سلطنتی بریتانیا بر روی سایت یوتیوب، شامل ویدئوهایی از سفرهای ملکه الیزابت و دیگر اعضای خاندان سلطنتی به کشورهای مختلف و دیدار رهبران جهان با آنها می شود.

این صفحه، همزمان با پنجاهمین سالگرد انتشار نخستین پیام تلویزیونی ملکه بریتانیا در کریسمس سال 1957 میلادی، راه اندازی شده است.

کاخ باکینگهام، امیدوار است راه اندازی کانال سلطنتی بریتانیا در سایت یوتیوب، امکان دسترسی نسل جوان و مردم خارج از این کشور را، به پیام های سالانه ملکه هشتاد و یک ساله بریتانیا، بیشتر کند.

عنوان کانال ملکه الیزابت در سایت ویدئویی یوتیوب، که دقایقی بعد از نیمه شب شنبه 22 دسامبر راه اندازی شد، "کانال سلطنتی - کانال رسمی شاهنشاهی بریتانیا" است.

تصاویری از کاخ باکینگهام (اقامتگاه خاندان سلطنتی بریتانیا) و گارد سلطنتی ملکه، بنر این کانال را تشکیل می دهد.

قرار است پیام ملکه الیزابت به مناسبت کریسمس امسال، در ساعت پانزده روز 25 دسامبر به وقت گرینویچ، بر روی این کانال منتشر شود.نیم قرن پیش در سال 1957، زمانی که ملکه بریتانیا نخستین پیام تلویزیونی خود را منتشر کرد، از لزوم سازگاری خود با تغییرات روز سخن گفت.

او در آن پیام گفته بود: "من بسیار امیدوارم که این رسانه جدید (تلویزیون)، پیام های کریسمسی من را، حضوری تر و مستقیم تر کند".

نخستین پیام تلویزیونی ملکه، پنجاه سال پس از انتشار، اکنون در رسانه ای جدیدتر منتشر شده است.

ملکه الیزابت که در آن زمان سی و یک ساله بود، در نخستین پیام تلویزیونی خود همچنین گفته بود: "امروز برای بعضی از شما این امکان فراهم شده است که من را ببینید و این مثال دیگری از سرعت تغییرات در اطراف ماست".

این پیام ویدئویی (به صورت سیاه و سفید) به همراه ویدئوهایی از دیدارهای تابستانی ملکه با مردم، دیدارهای رسمی، ملاقات نخست وزیران بریتانیا با ملکه، مراسم اعطای مدال ها و تصاویری از یک روز زندگی شاهزاده چارلز، ولیعد بریتانیا، از نخستین کلیپ هایی است که در کانال سلطنتی بریتانیا در سایت یوتیوب قرار گرفته است.

در هفت ساعت اولیه راه اندازی این کانال، بیش از بیست و یک هزار نفر از آن بازدید کرده و بیش از هشتصد نفر مشترک آن شده اند.