۱۳۸۶ دی ۶, پنجشنبه

هدیه مارادونا به مردم ایران

دیه گو مارادونا، بازیکن افسانه ای فوتبال آرژانتین، روز شنبه در دیدار با کاردار ایران در بوینوس آیرس پیراهن ورزشی امضا شده خود را به مردم ایران اهدا کرد.

مارادونا روی این پیراهن ورزشی با خط خود نوشته است: "با مهر تقدیم به مردم ایران".

پرس تی وی گزارش داد که مارادونا در دیدار با محسن بهاروند، نفر اول سفارت ایران در بوئنوس آیرس، ضمن اهدای این پیراهن ورزشی گفت: "من از ته قلبم با مردم ایران هستم و از آنها حمایت می کنم. این حرف را از ته دل می گویم."

ماردونا همچنین گفت که از دولت ایران حمایت می کند و دوست دارد با محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور این کشور، دیدار کند.

به گزارش پرس تی وی، مارادونا به آقای بهاروند گفت: "من تا به حال با فیدل [کاسترو، رئیس جمهور کوبا] و [هوگو] چاوز [، رئیس جمهور ونزوئلا] دیدار کرده ام، حالا فقط می خواهم با احمدی نژاد، رئیس جمهور شما، دیدار کنم."

محسن بهاروند به پرس تی وی گفته است این تی شرت را به موزه هدایای وزارت خارجه ایران خواهد فرستاد تا در معرض بازدید عموم قرار گیرد.

در پی تنش در روابط ایران و آرژانتین در سال های گذشته ایران سفیری در آرژانتین ندارد و بالاترین مقام سفارت ایران در بوئنوس آیرس، کاردار است.

نابغه جنجالی

دیه گو مارادونا در سال 1986 با تیم ملی آرژانتین قهرمان جام جهانی شد و در سال 1990 نیز با این تیم به دیدار فینال جام جهانی راه پیدا کرد.

مارادونا در بسیاری از نظر سنجی ها بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان و در تعداد زیادی نظرسنجی دیگر بهترین بازیکن تاریخ جهان بعد از پله انتخاب شده است.

اما شهرت مارادونا تنها به درون زمین فوتبال خلاصه نمی شود. او سابقه زیادی در استفاده از مواد نیروزا، مواد مخدر و حمله به خبرنگاران دارد.

او حتی یک بار به سمت خبرنگاری شلیک کرد و به همین دلیل مدتی را در زندان به سر برد.

مارادونا که یکی از دوستان فیدل کاسترو است، مدتی در یک کلینیک ترک اعتیاد در کوبا نیز بستری بود.

مارادونا در یکی دو سال اخیر به مربیگری فوتبال روی آورده و حدود یک سال پیش که فدراسیون فوتبال آرژانتین در حال انتخاب سرمربی جدید تیم ملی آرژانتین بود نام او نیز به عنوان یکی از گزینه ها مطرح شد.